[somos-azucar] [OLPC-Peru] [Sur] Negroponte sobre OLPC en Perú

Christoph Derndorfer e0425826 en student.tuwien.ac.at
Vie Nov 5 11:40:54 EDT 2010

Hola Sebastian,

pensé que vale la pena mencionar que alguien hizo una traducción entera
de mi articulo a que te refieres al castellano:

http://www.volkanrivera.com/esp/?p=1960

Además existen traducciones de los comentarios que hizo Oscar de DIGETE:

http://www.volkanrivera.com/esp/?p=1992
http://www.volkanrivera.com/esp/?p=2026

En cuando se trata del aspecto de la comunidad lo interesante es que
incluso Walter Bender de Sugar Labs y OLPC - que me ha criticado
fuertemente para mi articulo en EduTechDebate - esta acuerdo conmigo en
este punto:

"[2] One place where Christoph and I are somewhat on the same page is in
regard to the level of community involvement in Peru. While there are
fruitful collaborations with some of the local universities, as
described by Oscar, and while parents are becoming more involved in
their children’s learning, as hinted at in the IDB report, there is an
untapped potential in the people of Peru to engage in much the same way
that Ceibal RAP and Ceilbal JAM contribute to the efforts in Uruguay.
How to unleash that potential within Peru remains an unresolved
question. (The community in Peru has been active; for example the
community in Puno and Local Lab Somos Azucar organized a camp to
translate Sugar into Quechua and Aymara.)"
(http://walterbender.org/?p=386)

Mi respuesta en
http://lists.sugarlabs.org/archive/iaep/2010-November/011930.html
contiene unas ideas que se podría hacer en esta área, infortunadamente
no había ni una respuesta hasta ahora...

Saludos desde Austria,
Christoph

Christoph Derndorfer
co-editor, www.olpcnews.com