[Sugar-devel] pixels to centimeters

Flavio Danesse fdanesse at gmail.com
Mon Aug 13 08:34:25 EDT 2012

Hey.

I'm trying to build a GUI for touch screen and want the widgets have
certain dimensions in inches or millimeters, so I need to convert from
pixels to centimeters or millimeters.

So the query is:

*How do I convert pixels to centimeters?*

What I found on the web is about to 1 pixel measured 0.03 inches
apromadamente, but in practice the numbers did not close.

I tried doing something like this:

gi import
gi.repository import from GdkX11

 screen = GdkX11.X11Screen()

After which, with: screen.width () get the horizontal resolution 1366,
which multiplied by 0.03 gives me 40.98 while my monitor actually measures
34.5 cm.

Another function of GdkX11: screen.width_mm () returns me 361 millimeters.

Hola.

Estoy intentando construir una interfaz gráfica para touch screen y quiero
que los widgets tengan determinadas dimensiones en centímetros o
milímetros, por lo cual necesito convertir de pixels a centímetros o a
milímetros.

De modo que la consulta es:

¿Cómo convierto pixels a centímetros?

Lo que he encontrado en la web gira en torno a que 1 pixel mide
apromadamente 0.03 centímetros, pero en la práctica los números no me
cierran.

He intentado hacer algo como esto:

import gi
from gi.repository import GdkX11

screen = GdkX11.X11Screen()

Luego de lo cual, con: screen.width() obtengo la resolución horizontal
1366, lo cual multiplicado por 0.03 me da 40.98 mientras que mi monitor
mide en realidad 34.5 cm.

Otra función de GdkX11: screen.width_mm() me devuelve 361 milímetros.